Ha egy termékre még van legalább fél év gyártói garancia, akkor a 2. pontban taglalt információk érvényesek. Ha egy termékre már nincs gyártói garancia, vagy nem igazolható megléte (pl. elveszett a garanciapapír), cégünk vállal garanciát, amelyről az 1. pontban olvashat.

1. WellComp Garancia esetében

Ez esetben a termékre a Szalai Dániel EV. (a WellComp.hu tulajdonosa) használt termékek esetén minimum 24 hónap garanciát vállal, amennyiben a termék eladáskor nem rendelkezik a minimálisan szükséges gyártói garanciával. Ha ennél kevesebbel rendelkezik, a garanciát a cég meghosszabbítja a szükséges időtartamig. Az adott termék leírásánál látható, hogy milyen hosszú jótállással értékesítjük a laptopot.

A termék visszajuttatása a fogyasztó kötelezettsége, így a hibás termék forgalmazóhoz való eljuttatásának költsége a vevőt terheli. 3.000 Ft-ért tudunk belföldön futárt küldeni a készülékhez. A megjavított termék vevőhöz való visszajuttatásának költsége a forgalmazót terheli. Amennyiben a hiba nem garanciális, úgy a termék visszaszállítási díja is a vevőt terheli.

Csak az eredeti garancialevél bemutatása után végezzük el a garanciális javítást. Számla/ nyugta nem szükséges a garanciális ügyintézéshez. Cserekészüléket bizonyos esetekben tudunk biztosítani. A garanciális időn belüli meghibásodásnál a terméket térítésmentesen bevizsgáljuk, javítjuk.

Amennyiben a javítás nem lehetséges, a termék vételára levásárolható. Ha a termék javítása vagy cseréje nem lehetséges, vagy ha a vásárlónak okozott kényelmetlenség túlzott mértékű, illetve ha cégünk számára túlzott terhet jelent, a vevő kérheti a vételár visszatérítését. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni, tehát a garanciális ügyintézés során Cégünknél töltött idővel meghosszabbodik a garancia határideje. A jótállási idő újraindul, ha a terméket Cégünk kicseréli.

A garancia teljes körű, a következő kivételekkel:

  • Az akkumulátorra azonosítási problémák miatt nem vonatkozik.
  • Pixelhibára az ISO 13406-2 szabvány alapján ad garanciát az eladó.
  • A laptophoz tartozó tápegységekre 1 hónap garancia érvényes.

A készülék üzembe helyezése és beállítása nem tartozik a jótállási javítási kötelezettségek körébe (például operációs rendszer telepítése), ezt az ügyfél megrendelésére a szerviz külön díjtétel felszámítás ellenében vállalja.

Ha a vásárlástól számított 3 munkanapon belül meghibásodik a termék, a forgalmazó köteles a terméket cserélni vagy, ha ez nem áll módjában, a vételárat visszaadni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Amennyiben a terméket Windows licensszel árulja Cégünk, az csak azt biztosítja, hogy a laptophoz jár Windows termékkulcs. Ez esetben a BIOS-ban digitálisan vagy a laptop alján matrica formájában van licenszkulcs a készülékhez, külön Windows telepítő lemez nincs.

Amennyiben a készülék hibáját tartós tesztünk során sem tapasztaljuk, akkor a mindenkor érvényes listaárak alapján tesztelési díjat számítunk fel, garanciális készülékek esetében is. Az ügyfél köteles egyértelműen és hiánytalanul leírni a hiba jellegét. Amennyiben a bevizsgálás során fény derül arra, hogy termék hibás működése nem hardveres, hanem szoftveres okokból kifolyólag alakult ki, a forgalmazó bruttó 5000 Ft-os bevizsgálási díjat számíthat fel. Cégünk nem vállal felelősséget a garanciális termékkel együtt visszaküldött kiegészítőkért (pl. pendrive, memória kártya, lemez), ezért kérjük ne küldjön vissza semmilyen kiegészítőt, kivéve a tápegységet. Amennyiben a visszaküldött termék védelméhez jelszó van beállítva és ez lehetetlenné teszi a termék tesztelését, előfordulhat, hogy Cégünk nem tudja kideríteni és kijavítani a termék valamennyi hibáját.

A fogyasztó köteles a termék hibájának felfedezése után azt a termék típusának és gyári számának, valamint a hibajelenség leírásának közlésével a kötelezettnek késedelem nélkül bejelenteni.

A garanciális ügyintézés során adatvesztés történhet. Megkérjük kedves vásárlóinkat, hogy a garanciális ügyintézés kezdete előtt adatait mentse le, mivel az adatokért felelősséget nem tudunk vállalni. Semminemű adatvesztéssel kapcsolatos kárt nem köteles az eladó megtéríteni.

Ha a laptop alján található garanciamatrica sérült, a garancia érvényét veszti. A garanciapapíron mindig szerepel, hogy van-e garanciamatrica a készülék alján. Amennyiben a vevő fogyasztó által cserélhető alkatrésszel kívánja bővíteni készülékét (pl. memória, háttértár), a bővítendő alkatrész beszerelését az eladó ingyenesen elvégzi, ha a vevő rendelkezésére bocsátja az adott alkatrészt. Amennyiben a vevő bővítés céljából nem tudja személyesen behozni a készüléket, a termék oda-vissza postázása a vevőt terheli.

A garanciális alkatrészek cseréjének határideje kizárólag a beszállítótól/ garanciahelytől függ, az eladó a szervizelés időtartamáért nem vállal felelősséget. A garanciális termékjavításra történő átadástól számított lehető legrövidebb időn belül köteles Cégünk a termék javítását elvégezni. Ha a termék javítása 30 napon belül nem történik meg, Cégünk köteles a 30 napos határidőt követően 8 napon belül kicserélni a terméket vagy visszatéríteni annak vételárát. A javítás során a készüléket esetenként külső szervizbe javíttatjuk.

Az eladó által cserélt alkatrészeknek teljesítmény és jellemző tulajdonságok tekintetében egyenértékűnek kell lenniük az eredeti alkatrészekkel, de nem feltétlenül újnak. A kicserélt hibás alkatrészek az eladó tulajdonába kerülnek.

Mire nem vonatkozik a garancia?

  1. Az eladó nem vállal felelősséget a nem rendeltetésszerű használatból fakadó hibákért (pl. fizikai sérülés, szoftveres problémák, nem megfelelő tárolás) és a már meglévő alkatrészekkel fennálló inkompatibilitási problémákért.
  2. Ha a hiba a vásárlás után helytelen telepítésnek, nem megfelelő kiegészítőknek, kellékeknek, adathordozóknak, szoftver alkalmazásoknak köszönhető vagy a helytelen tárolás miatt alakul ki.
  3. Elemi kárnak, vagy egyéb külső tényezőnek, mint például szennyeződés, folyadéknak, áramingadozásnak, iparszerű igénybevételnek tulajdonítható okokból keletkezett hibákra.
  4. A különböző tisztítások, törések, fizikai sérülés, valamint a gumi és egyéb, természetesen kopó alkatrészek cseréjére.
  5. A szoftver hibákra, köztük az előre installált programok hibáira, a szoftverek felhasználásával, alkalmazásával okozott esetekre, károkra, BIOS vagy FIRMWARE frissítésre. Cégünk csak a hardver hibák kijavítására vállal garanciát, szoftverproblémákra nem, ezeket nem tudjuk, vagy szervizdíj ellenében tudjuk orvosolni.
  6. Számítástechnikai vírusok, kémprogramok, trójai programok stb. okozta károk, valamint adat- vagy programvesztések esetében. Merevlemez vagy más adathordozó meghibásodásából bekövetkezett adatvesztésekért, felelősséget nem vállalunk, az adatmentést csak garancián kívüli szolgáltatásként vállaljuk. Az adatok rendszeres mentése a Vevő kötelezettsége.
  7. Ha nem feljogosított személy, szerviz javítást vagy módosítást végez a készüléken, vagy megbontja a gépházat. Illetve, ha a termék sorozatszámát eltávolítják vagy módosítják.
  8. A terméket érő (véletlenszerű vagy egyéb jellegű) károsodás, amely nem érinti a termék működését vagy működőképességét, pl. egyebek között rozsdásodás, szín, textúra vagy felület megváltozása, elhasználódás, folyamatos amortizálódás.
  9. A termék jelszavas védelem miatt kialakuló használhatatlanságára.

A fenti okokból meghibásodott termékek javítási költsége a jótállás időtartamán belül is a vásárlót terheli.

A garanciában foglalt kivétellel és a vonatkozó törvény által megengedett legnagyobb mértékben Cégünk semmilyen körülmények között nem vállal felelősséget semmilyen közvetlen, közvetett, különleges, véletlenszerű vagy következményes kárigényéért...

Garanciális készülék csomagolása és postázása

Ha nem tudja személyesen bevinni a boltba a garanciális problémával rendelkező készüléket, első lépésben érdemes elérhetőségünkön (email: info@wellcomp.hu, tel.: 06-30-317-66-80) érdeklődni, hogy garanciális-e a probléma. Amennyiben igen, kérjük írja le a problémát pontosan email címünkre, majd kérjük, postai úton jutassa el nekünk a készüléket.

A csomagba kérjük tegye bele a számlát és garanciapapírt, valamint szükségünk lesz egy értesítési telefonszámra is. Ezen kívül szükséges a feladás után az info@wellcomp.hu-ra elküldeni a feladott csomag ragszámát (pl. MPL esetén PBVF-el kezdődő szám).

Erre a címre tudja visszaküldeni nekünk a laptopot:

Szalai Dániel EV. – WELLCOMP
Dobó utca 18.
9028 Győr

A cég elérhetősége:
Telefonszám: 06 70 317 66 80
Email cím: info@wellcomp.hu

A garanciális javítás ideje változó, csak bevizsgálás után tudjuk megmondani, hogy körülbelül mennyi időbe telik.

2. Gyártói garancia esetében

A gyártói garanciával rendelkező laptopok esetében a garanciális ügyintézést átvállaljuk. Amennyiben az általunk eladott laptopban a gyári konfiguráció meg lett változtatva az általunk történt értékesítés időpontjáig, a cserélt alkatrész cégünkhöz garanciális a gyári garancia lejártáig, így nem kell attól tartania, hogy nem garanciális a készülék, mert az előző tulajdonos alkatrészt cserélt a készülékben.

Néhány alapvető információ a különböző gyártók által kínált garanciáról:

Dell laptop garancia

Lehet helyszíni és szerviz garancia. Erről tájékoztatást a garancia levél, illetve a Dell Magyarország tud adni.

Központi ügyfélszolgálat: 06 80 016-157
Az információs telefonszám hívása előtt érdemes lefuttatni a Dell öndiagnosztikai programot.

Garanciális szervizek:

  • Humansoft Kft. 1107 Budapest, Makk utca 9-11. – +36 1 270 7600
  • C Szerviz Kft., 2040 Budaörs, Vasút u. 15. – +36 1 451 3580
  • FixDirect Kft., 1033 Budapest, Huszti út 34. – +36 1 452 4670

Dell öndiagnosztikai program: indítása F12 gombbal, Diagnostics menüpont kiválasztása. Ezt megteheti a Dell online diagnosztikai programjával is:Dell diagnostics

HP (Hewlett Packard) laptop garancia

Hivatalos garanciális oldal: support.hp.com

Telefonos segítségnyújtás: (06 40) 200 629; központi szám: 06-1/382-1111. A garanciális szervizek listája itt.

Acer laptop garancia

Közép-európai szerviz Brnoban (Csehország), mindenképpen futárral (UPS) szállítják a terméket. Pick Up garancia érvényes.

Magyarországi központi szerviz: 06 1/555-5200 (munkanapokon 9-17 óráig). Szerviztámogatás online:acer.hu

Toshiba laptop garancia

Call Center: 06-40/811-811.

  • FixDirect Kft., 1033 Budapest, Huszti út 34. – +36-1-452-4670
  • Laptoptech.hu, Budapest 1114, Bocskai út 21 – +36-1-225-75-66
  • Aviatronic Kft., Konkoly-Thege Miklós út 29-33 – +36-1-392-0784

Fujitsu laptop garancia

Hibabejelentés a Service Desk felé: 06-40/200-440 munkanapokon. Központi szám: 06 1 999-0380.

További információ: support.ts.fujitsu.com

Fő szerviz: SERCO Kft., Budapest 1037, Bécsi út 314 – +36-1-272-2150. Márkaszerviz: Profi Szerviz HU Zrt., Budapest 1131, Kucsma utca 42-44 – (1) 814 8080.

Packard Bell – 2 év

Javítást az Acer ügyfélszolgálatán lehet kérni: 06-1/577-7766 (9-17 óra között). Futárt küldenek a készülékért, majd visszaszállítják.

Részletek: packardbell.hu

ASUS – 2 év

Utazó garancia háztól-házig: +36-1-505-4561 (hétköznapokon 9-17 óráig). Szervizszolgáltatás online megrendelése: asus.hu/rma.

Garanciális szerviz: FixDirect Kft., 1033 Budapest, Huszti út 34 – +36-1-452-4670.

MSI

Garanciális ügyintézés: Albacomp Zrt. (vagy kijelölt partnere). Szerviz: Albacomp MSI szerviz, 1139 Budapest, Frangepán utca 8-10 – +36-1-329-1493 / +36-22-515-413.

Call Center: 06-1-236-7777, futár: futar@albacomp.hu.